måndag 15 april 2013

Dagens reflektion

Många intressanta idéer och verktyg visades under dagen. En av de idéer jag blev nyfiken på att använda är Jing för att använda den vid feed-back på elevarbeten. Den kommer jag att pröva. Jag lärde mig också hur den kunde användas för att muntligt kommentera en egen presentation t ex.

För att driva arbetet vidare med utvecklingen av lärstrategier och användande av nya sätt och  tekniker så önskar jag mig mer sammanhängande tid för gemensamma diskussioner och utveckling i ämneslagen. Jag tror vi behöver arbeta mer gemensamt för att både spara tid och förbättra lektioner och lektionsinnehåll. Det behövs tid eftersom alla lärare har olika utgångsläge när det gäller att använda ITK. Så mer inplanerad planeringstid för att utveckla och implementera nya sätt att arbeta för lärargrupper. /Rose-Marie G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar