tisdag 16 oktober 2012

Kompetensdag om IKT för alla. Går det?








Lärare med egna hemsidor.
Lärare i TänkOm.
Bloggande lärare.
Datorrädda lärare.
Hur når man alla dessa på en kompetensdag?

En tanke är att erbjuda olika workshops. Workshops av och för kollegor.
  • Vad betyder begreppen i PingPong?
  • Hur skapar jag mina undervisningsgrupper i PingPong?
  • Vilka lösenord måste jag och mina elever hålla reda på i skolan?
  • Hur fungerar produktionsverktyget?
  • Tester och inlämningsupgifter i PingPong.
  • Prova digitala verktyg. Titanpad, Popplet, mm
  • Blogga, i och utanför PingPong.
  • Göra en egen hemsida.
  • IKT i BFL och BFL i IKT

Workshops leds av lärare som är kunniga och intresserade av att dela med sig av sin kunskap.

Vill gärna ha fler tips på workshops som kan vara intressanta.


5 kommentarer:

  1. Alltid bra att ska tillfällen där man får möjlighet att dela till varandra och lära tillsammans.

    SvaraRadera
  2. Tänker du att man kan köra Unconference också Patrik?

    SvaraRadera
  3. Utmärkt idé! Vi hade en dag under "marsdagarna" där vi fick inspirera våra kollegor på Viskastrand och det var mycket uppskattat och nödvändigt.
    Ett område som varit uppe mycket nu är " i PingPong och det vare ju god idé lägga det på en sådan här workshop.

    SvaraRadera
  4. På min skola har vi teachmeet och där kan man verkligen följa pedagogernas "digitala resa" Fler och fler pedagoger fyller på med goda exempel.

    SvaraRadera
  5. Jag funderar på om det finns ett värde i att söka efter någon eller några gemensamma nämnare för en sån här bukett med aktiviteter. Att man låter alla, var och en utifrån sitt ämnesområde, relatera till en och samma forskningsmodell, värdering eller något annat som man särskilt vill stärka den gemensamma bilden av. Vad tror ni? Kan det finnas ett värde i att tänka så? Är det ens möjligt?

    SvaraRadera