tisdag 16 april 2013

IKT och bedömning




Dagen har gett upphov till många tankar och funderingar kring IKT och bedömning och det blev även ämnet för min handlingsplan för förändring;


      Vilken förändring skulle vara lätt att förändra?

Att förbättra arbetet med feedback (feedforward) i min undervisning med IKT som verktyg.


  • Vilken skillnad kommer förändringen att bidra till?
Eleverna blir medvetna om sin egen lärprocess. De ser vad de är bra på och vad de kan förbättra. 

Vilket stöd behöver du för att genomföra förändringen?
Behöver framför allt tid, eller snarare behöver jag ta mig tid, för att läsa in mig, lära mig olika digitala verktyg som kan vara till hjälp för att genomföra den här förändringen. 

Vilket stöd behöver du för att genomföra förändringen?
Vill gärna pröva att ”flippa klassrummet” i någon av mina kursgrupper nästa läsår. Vill även jobba med SAMR-modellen i planeringen av min undervisning. 

Vilket stöd behöver du för att genomföra förändringen?
Behöver bli smartare i mitt sätt att konstruera elevuppgifter. Att inte konstruera uppgifter som är för omfattande och där jag som lärare sköter hela bedömningen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar