onsdag 20 februari 2013

Producera under press

Vad skriver man när man får i uppgift att vara kreativ och producera en text? Jag ska inte ens bedömas utan bara hitta på några rader om precis vad som helst...Tomt i huvudet!
Det är nyttigt att utsätta sig för detta ibland för att få lite förståelse för hur det känns för eleverna.

Jag skulle kunna skriva ett par rader om Expert på medier - ett material med färdiga lektionsplaneringar som visserligen är anpassade för grundskolans kursplaner, men som givetvis går att arbeta om och anpassa även för gymnasieskolan.
http://www.statensmedierad.se/Publikationer/Produkter/Handbok-till-medieundervisning-Lgr-11-/
Sådärja! Nu har jag i alla fall åstadkommit något. Och nu inbillar jag mig att jag känner doften av kaffe... Imorgon är jag tillbaka i verkligheten igen, men med inspiration att vidareutveckla min undervisning - en omdefinierad sådan! Rom byggdes inte på en dag, men på två dagar har jag fått tankar och idéer som ska testas. Förhoppningsvis tycker även mina elever i år 7 på Sandgärdskolan att de får mer "Lust att lära och möjlighet att lyckas".

Men nu.... KAFFE!


1 kommentar:

  1. Ja nu börjar det verkliga tänkarbetet. Många tankar och idéer har vi fått, men det är lite svårare att sortera bland dem. Vad är mina elever hjälpta av för att få bättre förståelse för sin inlärning? Det får jag ta och fundera på.

    SvaraRadera